Otroligt fina presentationer:


 När jag titta igenom dem var det som en fin repetition vad som vi funderat på under de senaste månaderna. Vissa av dem har jag själv testat på men tyvärr inte haft tid att prova dem så grundligt att jag presterat någonting förnuftigt. Visst använder jag vissa av dem nästan dagligen ex. doodle, youtube, prezi och förstås Google verktygen.

Ritva har gjort en otrolig bra presentation över vad hon arbetat med. Som vanligt beskriver Ritva systematiskt alla verktyg. Det sporrar en att prova! Det går att plocka ut från alla presentationer en massa fina saker. Exempelvis Ericas presentation har jag flera gånger hört igenom för hon arbetar med lite samma saker som jag borde få fram för Pargas. Bra arbetat.

Försöker nu kort beskriva hur jag arbetat:

Bloggen:

Har inte skrivit så mycket på min egen blogg. Hade en kurs för Massörer och där använde jag bloggverktyget dels för att bygga upp en blogg för deras blivande firmor och dessutom gjorde de statiska hemsidor med blogger. Några av dem fick dem gjorda under kursen. Hitta bara en, enkel men hon var stolt


Länk som hjälpte mig för att få bloggen till en statisk hemsida:
http://fixa-din.blogspot.fi/2012/07/bloggsomhemsida.html

Dessutom har våra turismstuderande egna klassbloggar




CreativeCommons använder jag i undervisningen

Google Drive har jag använt i undervisningen

Hangout testa jag förra veckan, fungera bra.

Mindmaps hör förstås till alla kurser, använder via Fronter.

YouTube ex:



Prezi har jag använt I undervisningen, se exemplet tidigare I bloggen.

Detta var några exempel hur jag arbetat. Tyvärr har jag inte haft tid att göra lika fina presentationer som resten av gänget gjort men när jag såg dem blev jag inspirerad att använda de hjälpmedel de beskrev